اخبار

چگونه اپراتور درب اتوماتیک لولایی مناسب انتخاب کنیم؟

درب اتوماتیک پارکینگ

تقریباً برای تمامی درب ها و پنجره هایی که در ساختمان ها تعبیه می شود سیستم اپراتور اتوماتیک وجود دارد، چه درب های خارج ساختمان (مانند درب های پارکینگ، نفر رو و …) و حتی برای درب های داخلی ساختمان (مانند درب های شیشه ای، درب های لابی، پنجره ها و ….). در این مطلب انواع اپراتور های لولایی که معمولان برای درب های پارکینگ استفاده می شوند توضیحاتی داده شده تا در هنگام انتخاب آگاهی بیشتری داشته باشید. با اصفهان خورشید، تنها نمایندگی محصولات فک در اصفهان همراه شوید.

اگر می خواهید برای ساختمان خود درب اتوماتیک نصب کنید پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را مطالعه فرمایید تا در انتخاب اپراتور مناسب برای درب های ساختمان خود اطلاعاتی بدست آورید.

این اپراتور ها به صورت دولنگه یا تک لنگه حول یک درب لولایی حرکت افقی دارند و درب را به سمت داخل و یا حتی در بعضی مواقع به سمت خارج باز می کنند. البته قابلیت باز شدن به خارج در تمامی درب های اتوماتیک وجود ندارد و قبل از تهیه اپراتور اگر نیاز به درب خارج باز شو دارید حتماً باید این مورد را بررسی کنید. انواع اپراتور های درب لولایی بر اساس نوع کارکرد سیستم به دو دسته الکتروهیدرولیک و الکترومکانیک تقسیم می شوند که در هر کدام قدرت و کورس حرکت جک متفاوت خواهد بود.

همچنین بخوانید:

با انواع درب اتوماتیک شیشه ای فک (کشویی و تلسکوپی) آشنا شوید + ویدئو

وزن هر لنگه درب اتوماتیک لولایی

برای انتخاب اپراتور مناسب مهمترین نکته برآورد کردن وزن درب نصب شده می باشد. اپراتور های مختلفی در بازار م وجود دارند که قدرت جابه جایی درب های بسیار سنگینی (حتی درب هایی به وزن هر لنگه 1000 کیلوگرم) را دارند، اما اپراتور قیمت های این اپراتور ها نصبت به اپراتور های سبکتر بسیار بالا بوده و برای استفاده بر روی درب هایی که سبک هستند توجیه اقتصادی ندارند.

ابعاد هر لنگه درب اتوماتیک لولایی

نکته بعدی که در انتخاب اپراتور لولایی تاثیر گذار می باشد عرض هر لنگه درب می باشد. از آنجایی که طول بازو های (شفت متحرک) اپراتور ها متفاوت می باشد حتماً می بایست به این موضوع دقت کرد. 

همچنین بخوانید:

جک ایتالیایی کی اتومیشن KEY AUTOMATION

۴۰۲faacnew

زاویه بازشو

در نهایت زاویه بازشدنی که مورد نیاز است، که البته در اکثر جک های پارکینگ استندارد و مشابه هم بوده و تنها در برخی اپراتور ها زاویه بازشو بیشتر از استاندارد می شود و یا به بیرون باز می شوند.

تعداد تردد

نکته دیگر تعداد عملکرد و تعداد ترددی که شما در محصل نصب دارید می باشد. آیا شما در یک مجتمع بزرگ و پر رفت آمد قصد نصب دارید و یا در یک واحد مسکونی ویلایی؟ آیا تعداد تردد شما در یک ساعت بیشتر از 15 مرتبه است و یا کمتر؟ تعداد خودروهایی که در ساختمان پارک می کنند به چه تعدادی است؟

همچنین بخوانید:

سایبان برقی چیست؟ + ویدئو آموزش نصب سایبان برقی

خدمات سرویس و نگهداری

بعد از بررسی این موارد باید توجه کنید که کیفیت ساخت اپراتور در چه حدی می باشد؟ آیا قابلیت کار کردن در دمای بسیار بالا و بسیار پایین را دارد؟ آیا می خواهید یک برند خارجی مانند برند فک ایتالیا که سالهاست در حال تولید تجهیزات با کیفیت می باشد را برای نصب انتخاب کنید و خیال خود را از بابت خدمات و سرویس های مورد نیاز در آینده راحت کنید و یا اینکه از محصولات چینی و متفرقه استفاده کنید و هزینه های سرویس و نگهداری برای شما اهمیت ندارد؟

موارد گفته شده همگی در قیمت اپراتور ها تاثیر گذار بود و قاعدتاً با پرداخت هزینه بیشتر تجهیزات با کیفیت بهتری را خواهید داشت و پس از استفاده سالها آسوده خاطر خواهید بود.

۴۰۲faacnew

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.