اخبار

سایبان برقی چیست؟ + ویدئو آموزش نصب سایبان برقی

سایبان برقی

همان طور که می دانیم سایه بان یک سقف ثابت یا جمع شونده (برقی – یا به صورت دستی ) می باشد که به قسمت خارجی دیواره های یک ساختمان متصل می شود .می توان این را نیز بیان کرد که سایبان ها جدا از کارکرد، یک اثر هنری می باشند و یک نوع المان معماری هستند که به فضای شما اعم از استخر ، پارکینگ، رستوران ، بالکن، تراس ، تالار، ویلا،هتل…. نمایی زیبا می بخشند.پارچه سایبان ها دارای انواع مختلفی هم چون برزنت ، پلی استر یا پنبه ، پی وی سی و…می باشند که متناسب به سلیقه و مکان و نوع سایبان  از هر یک استفاده می شود .پارچه ها بعد از تعیین اندازه بر روی قاب مدنظر متصل شده و در مکان مورد نظر نصب می شود . در ادامه با اصفهان خورشید و آشنایی و آموش نصب سایبات برقی همراه شوید.

سایبان را به طور کلی می توان یک روکش ثانویه به حساب آورد که در قسمت بیرونی مغازه ها و روی بالکن ها و تراس ها و … نصب می شود. سایبان برقی نوعی از سایبان است که به طور کاملا الکترونیکی کار می کند و علاوه بر داشتن امکانات سایبان، زیبایی و راحتی در استفاده را برای شما به ارمغان می آورد.

سایبان برقی

انواع سایبان برقی

این محصول بسته به نوع کاربردش و مکانی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد، انواع متفاوتی دارد. در اینجا به معرفی انواع مختلف سایبان برقی می پردازیم:

سایبان مغازه

معروف ترین و پر کاربرد ترین نوع آن سایبان مغازه است. همان سایبان های دستی قدیمی که اکثر مغازه ها از آن ها استفاده می کردند حالا جای خود را به سایبان برقی مغازه داده اند. تفاوت این دو سایبان در نوع استفاده و زیبایی و کارکرد و عملکرد آن هاست. سایبان برقی مغازه به مراتب زیباتر و قدرتمند تر و کارا تر از سایبان دستی سنتی می باشد و استفاده از آن بسیار راحت تر است. (تنها با فشردن دکمه ریموت کنترل می توانید آن را باز و بسته و یا تنظیم کنید)

سایبان پارکینگ

کاربرد این نوع از سایبان همانطور که از نامش پیداست در پارکینگ ها و خصوصا در پارکینگ های روباز مانند حیاط منزل می باشد و خودروی شما را از نور خورشید و باران و برف و مزاحمت پرندگان محافظت می کند.

سایبان بالکن

سایبان بالکن نیز همانطور که از نامش پیداست در بالکن ها، پانسیون ها، تراس ها و در جلوی ویلا مورد استفاده قرار می گیرد. سایبان بالکن این امکان را به شما می دهد که در هوای آفتابی یا بارانی یا برفی روی بالکن یا تراس خود بنشینید و از آن استفاده کنید در حالی که از نور آفتاب و بارش باران و برف در امان هستید.

سایه بان برقی

سایبان آلاچیقی

سایبان آلاچیقی یا سایبان دو طرفه نوع دیگری از سایبان برقی است که از دو طرف باز می شوند و فضای بسیار زیادی را پوشش می دهند. سایبان آلاچیقی را می توان در کنار استخر، روی تراس های بزرگ، وسط ویلا یا وسط زمین بازی نصب کرد و به این ترتیب یک آلاچیق مطمئن برای خود به وجود آورد و از امکانات آن بهره برد.

سایبان چتری

سایبان چتری یکی از محبوب ترین انواع سایبان ها می باشد. این نوع از سایبان را به احتمال زیاد دیده اید. همان ها که مانند چتر باز می شوند و زیبایی خاص خود را دارند. سایبان چتری بیشتر در رستوران ها و کافی شاپ های فضای باز استفاده می شود تا در فضای بیرونی آن ها مشتری های شان بتوانند زیر سایه بان بنشینند.

ویژگی های سایبان برقی

سایبان برقی به عنوان یک وسیله امروزی که یک وسیله الکترونیک محسوب می شود به دنبال ایجاد آسایش و راحتی است. به طور کلی می توان گفت که هدف اکثر وسایل پیشرفته و الکترونیک امروزی افزایش آسایش انسان و راحتی در استفاده است. سایبان برقی نیز از این قاعده مستثنا نیست. اما سایبان برقی ویژگی های فوق العاده دیگری نیز دارد که در این بخش به معرفی ویژگی های سایبان برقی می پردازیم.

سایبان برقی

یکی از مهم ترین ویژگی های سایبان برقی مربوط به نوع عملکرد آن می باشد. در این محصول دست شما در اجرای طول و زاویه سایبان برقی بسیار باز است. سایبان برقی قابلیت تنظیم شیب را دارا می باشد. به این معنا که شما قادر هستید با استفاده از این قابلیت شیب سایبان را از صفر درجه تا 45 درجه تغییر دهید. این ویژگی سایبان برقی در روزهای آفتابی بسیار به کمک شما خواهد آمد. چرا که در هنگام تغییر زاویه آفتاب در طول روز شما می توانید با تغییر شیب سایبان برقی از صفر درجه تا 45 درجه سایه مورد نظر خود را به دست آورید.

سایبان برقی

آموزش نصب سایبان برقی درب پارکینگ یا مغازه

ویژگی بعدی سایبان برقی که در اینجا به آن می پردازیم مربوط به نصب سایبان برقی می شود. این محصول برای مکان های مختلف با ابعاد متفاوت ساخته می شود و این قابلیت را دارد که منطقه مورد نظر شما را پوشش دهد. از همین رو آن را در ابعاد متفاوتی می سازند.

این محصول را می توان تا عرض 6 متر نصب کرد. این بیشینه عرضی می باشد که برای مکان هایی با عرض زیاد بسیار مناسب است. همچنین طول بازشوندگی سایبان برقی تا حداکثر سه متر قابل تغییر است. به این ترتیب شما می توانید منطقه زیادی را تحت پوشش سایبان خود قرار دهید.

دیگر ویژگی این نوع سایبان این است که نسبت به سایبان های دستی و معمولی قدیمی این برتری را دارد که در مجاورت هوای سرد و گرم آسیب نمی بیند. موادی که در ساخت آن استفاده می شوند در برابر گرما و سرما و باران و برف مقاوم هستند. از این رو سایبان برقی در برابر زنگ زدگی و زنگ خوردگی مقاوم است. پس نیازی نیست نگران زنگ زدگی یا زنگ خوردگی سایبان خود باشید.

یکی دیگر از ویژگی های این محصول وزن مناسب آن است. سایبان برقی برعکس سایبان های دستی و سنتی که بسیار سنگین بودند، وزن بسیار سبکی دارد و در عین حال مقاومت بالایی در برابر بارش باران و برف از خود نشان می دهد که این ویژگی نسبت به سایبان های دستی قدیمی یک پیشرفت بزرگ به حساب می آید.

ویژگی دیگر سایبان برقی که در اینجا به آن اشاره می کنیم مربوط به مقاوت آن در برابر آفتاب و آب است. این محصول در واقع ضد آفتاب و ضد آب می باشد و این به آن معنا است که سایبان برقی در مقابل تابش آفتاب و بارش باران و برف سالم می ماند و اثری از پوسیدگی یا خراب شدگی یا رفتن رنگ و روی آن مشاهده نخواهد شد.

از دیگر ویژگی های این نوع از سایبان می توان به مواد به کار رفته در آن اشاره کرد. در مقابل سایبان های سنتی که از مواد بی کیفیت و زنگ زننده و نامقاوم مانند آهن و پارچه استفاده می کردند، سایبان برقی از سازه های آلومینیومی تشکیل می شود که مقاومت بالایی دارد و زنگ نمی زند. همچنین رنگ به کار رفته در آن، رنگ الکترواستاتیک می باشد که مقاومت بالایی در برابر آفتاب و آب دارد و از بین نمی رود.

دیگر ویژگی سایبان برقی جنس پارچه آن است. در واقع پارچه استفاده شده در سایبان برقی ضد اشعه ماورا می باشد و مانع از تابش اشعه های خطرناک خورشید به انسان می شود.

این محصول دارای زیبایی منحصر به فردی می باشد. شما با نصب سایبان برقی در مکان مورد نظر خود می توانید زیبایی مکان را افزایش دهید. همچنین این محصول قابلیت فرم پذیری بالایی دارد و در فرم مورد نظر شما قابل اجرا و قابل استفاده می باشد.

آخرین ویژگی مهم سایبان برقی که در این بخش به آن اشاره می کنیم. تنوع رنگی فراوان آن است. با توجه به تنوع رنگی موجود، شما می توانید رنگی مناسب دکور مکان مورد نظر خود انتخاب کنید یا رنگی را برگزینید که با رنگ مکان مورد نظر شما برای نصب سایبان هماهنگ باشد و به این ترتیب با رعایت اصول دکوراتیو به زیبایی ساختمان یا مغازه یا مکان خود بیفزایید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.