اخبار

رسیور کرکره برقی چگونه کار می کند؟

رسیور کرکره برقی

رسیور کرکره برقی یکی از قطعات مهم است که وظیفه دریافت سیگنال و فرمان دادن به موتور را برای باز و بسته کردن کرکره بر عهده دارد. این قطعه معمولا در بالای ریل و در قسمت فوقانی نصب می شود. در این مقاله به نحوه عملکرد رسیور کرکره برقی و بررسی جوانب مختلف آن می پردازیم. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از قیمت کرکره برقی و نصب کرکره برقی با کارشناسان ما در کهربا در در تماس باشید.

رسیور کرکره برقی چطوری عمل می کند؟

رسیور کرکره برقی چگونه عمل می کند؟ زمانی که شما دکمه ریموت کنترل را فشار می دهید رسیور سیگنال را دریافت و به موتور منتقل می کند. بعد از انتقال سیگنال به موتور درب کرکره بر اساس خواسته شما باز و یا بسته می شود. رسیور می تواند سیگنال های دریافتی را تجزیه و تحلیل کند و نیروی لازم را برای باز و بسته کردن درب کرکره برقی تامین کند.

کرکره برقی اتوماتیک

کرکره برقی اتوماتیک تحولی در صنعت درب سازی به وجود آورد. امنیت و زیبایی این درب ها موجب شد تا مدت زمان کوتاهی مورد توجه و استقبال افراد زیادی قرار بگیرد. اماکنی مانند پارکینگ ها , منازل , مجتمع های تجاری و حتی بانک ها نیز از این درب های بهره می گیرند.

برخی از درب های اتوماتیک از نوع پلی کربنات هستند که به تیغه های شفاف مشهورند. این تیغه ها به عنوان تیغه های ضد حریق و ضد سرقت شناخته شده اند به همین خاطر استفاده از آن ها در اماکن عمومی بسیار باب شده است. رسیور کرکره برقی در تمام مدل های درب اتوماتیک به خوبی کار می کند و می تواند موجب افزایش راندمان و عملکرد آن شود.

مزایای ریموت و رسیور کرکره برقی

در سال های گذشته برای استفاده از درب و باز و بسته کردن آن باید از دست ها کمک می گرفتید و آن را به طور دستی باز و بسته می کردید اما امروزه با رونق درب های اتوماتیک و وجود ریموت و رسیور کرکره برقی از زحمت افراد کاسته شده و می توانند با فشردن یک دکمه سیگنال های مورد نظر را به موتور برسانند و درب از راه دور نیز باز شود. برای اطلاعات بیشتر از انواع ریموت کرکره برقی و کددهی ریموت کرکره برقی شما می توانید به مقالات دیگر ما در لینک مراجعه کنید.

یکی از مزایای رسیور کرکره برقی این است که مدت زمان دریافت سیگنال و ارسال آن به موتور بسیار کوتاه است و در کوتاه ترین زمان ممکن عملیات مورد نظر انجام می شود ! درب های کرکره ای علاوه بر رسیور دارای سنسورهایی نیز هستند که در هنگام بسته شدن درب از برخورد آن با زمین جلوگیری می کند. عدم برخورد درب با زمین می تواند به دلیل تنظیم کرکره برقی به طور صحیح در حد بالا و پایین درب نیز باشد. زمانی که اقدام به نصب کرکره برقی می کنید باید این تنظیمات را به درستی انجام دهید در غیر این صورت درب با سرعت زیاد به زمین می خورد و موتور آسیب جدی می بیند.

نحوه کار رسیور کرکره برقی

اگر رسیور وظیفه شناسایی سیگنال ها را که به عهده دارد به خوبی انجام بدهد می توان گفت که دارای عملکرد صحیحی است. به طور معمول رسیورها از فاصله ای حدود 70 متر می توانند سیگنال ها را دریافت کنند. اما رسیور کرکره برقی در چه صورتی نمی تواند سیگنال ها را شناسایی کند؟

نفوذ آب

نفوذ آب از مهم ترین عوامل خراب شدن رسیور کرکره برقی است. اگر قصد شستشوی کرکره را دارید باید آن را به گونه ای بشویید تا آب به درون آن نفوذ نکند. به طور مثال می توانید پلاستیکی را بر روی رسیور قرار دهید تا از ورود آب به آن جلوگیری شود.

تابش مستقیم نور خورشید

در برخی از شهرهای کشور تابش آفتاب بسیار زیاد است. شهرهای جنوبی و استان هایی مانند استان خوزستان در این دسته قرار می گیرند. اگر در مکانی زندگی می کنید که دارای این اقلیم هستید بهتر است یک سایه بان کوچک بر روی رسیور قرار دهید تا تابش مستقیم نور خورشید موجب آسیب زدن به آن نشود.

عدم تنظیم صحیح

همان طور که می دانید در نصب قطعات برقی مانند درب های اتوماتیک باید از تکنسین ها و نیروهای با تجربه استفاده شود زیرا این وسایل نیاز به تنظیمات دقیق دارند. اگر رسیور کرکره برقی به درستی تنظیم نشود به مرور زمان موجب ایجاد اسیب خواهد شد علاوه بر این عدم عملکرد و راندمان صحیح نیز از دیگر معایب عدم تنظیم خواهد بود.

عوامل طبیعی

عوامل مختلفی را می توان در دسته عوامل طبیعی قرار داد. بارش باران و همچنین باران های اسیدی جزو عواملی هستند که به سرعت رسیور را خراب می کنند. برای محافظت از آن می توانید با پلاستیک روی آن را بپوشانید و از آسیب دیدگی آن جلوگیری کنید زیرا هزینه تعمیر آن زیاد است.

کلام آخر !

برای نصب کرکره برقی باید از نصاب ماهر کمک بگیرید. زیرا کرکره برقی اتوماتیک دارای تنظیمات خاصی است که اگر هر کدام از آن ها به درستی انجام نشود موجب بروز مشکلات و آسیب های جدی خواهد شد. به طور مثال اگر حد بالا و پیین درب به درستی تنظیم نشده باشد درب به سرعت به زمین برخورد می کند و موتور آن آسیب خواهد دید. نگهداری از درب اتوماتیک از تعمیر آن مهم تر است. از قدیم گفته اند که پیشگیری بهتر از درمان است. به شما توصیه می کنیم هر 6 ماه یکبار اقدام به روغن کاری و چکاپ دوره ای کنید تا در صورت مشاهده هر گونه ایراد به سرعت آن را بر طرف کنید. در طول سال حداقل 2 بار اقدام به سرویس کرکره برقی کنید و در این کار از تعمیرکاران و تکنسین های ماهر کمک بگیرید تا طول عمر کرکره و قطعات آن افزایش پیدا کند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.