اخبار

با انواع درب اتوماتیک شیشه ای فک (کشویی و تلسکوپی) آشنا شوید + ویدئو

درب اتوماتیک شیشه ای فک

در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع اپراتور های شیشه ای فک بیشتر آشنا کنیم تا در هنگام خرید بر اساس نیاز خود انتخاب درست را انجام دهید. با اصفهان خورشید در ادامه همراه شوید.

انواع اپراتور های فک که در ایران موجود می باشند به شرح زیر می باشند:

  • اپراتور کشویی تک لنگه
  • اپراتور کشویی دو لنگه
  • اپراتور تلسکوپی یکطرفه بازشو دو لنگه
  • اپراتور کشویی دو طرفه بازشو چهار لنگه 
شماتیک انواع درب های شیشه ای

در ادامه توضیحاتی در مورد قطعات داخلی، تجهیزات و همچنین قابلیت های اپراتور آمده است که تفاوت محصول برند فک با دیگر برند ها در آن توضیح داده شده است

آشنایی با تجهیزات انواع درب اتوماتیک شیشه ای فک

برند فک برای ارائه بهترین کیفیت تجهیزات همیشه از برترین متریال ها و قطعات در تمامی تجهیزات خود بهره می گیرد. درب های شیشه ای فک با بهره گیری موتور های شرکت آلمانی دانکر موتورن (Dunkermotoren) که برترین تولید کننده در این زمینه می باشد تضمین می کند که درب های اتوماتیک شیشه ای نصب شده تا مدت های طولانی بدون نیاز به سرویس و نگهداری می توانند به صورت مکرر کار کرده و بازدهی بالایی خواهند داشت.

همچنین بخوانید:

تعمیرات برد فک FAAC و جنیوس GENIUS

لوگو dunker Motoren

اپراتور های درب شیشه ای فک برای آزمایش و تست کیفیت توسط استاندارد نمکو (Nemko Cert) مورد تست و بررسی قرار گرفته اند و توانسته اند بیش از 2 میلیون بار بدون نیاز به سرویس و یا تعمیرات باز و بسته شوند.

لوگو Nemko
گواهی استاندارد Nemko شیشه ای
گواهی استاندارد Nemko شیشه ای

چرا درب اتوماتیک شیشه ای فک ؟

اپراتورهای درب اتوماتیک شیشه فک علاوه بر کیفیت قطعات و تجهیزات استفاده شده در آن مزایای دیگری نیز دارند که در ادامه در مورد آنها بیشتر توضیح می دهیم.

همچنین بخوانید:

آموزش کددهی ریموت درب اتوماتیک پارکینگ فک و جنیوس + ویدئو

سایز و اندازه دلخواه

تمامی اپراتور های فک قابلیت نصب بر روی فریم هایی با اندازه های متفاوت را دارند، البته حداکثر اندازه های فریم ها بر اساس وزن لنگه های درب شیشه ای در مدل های مختلف معرفی شده متفاوت می باشند. در جدول زیر به تفکیک حداکثر توان جابجایی وزن هر لنگه برای مقایسه شما آمده است. همچنین ارتفاع فریم ها به صورت استاندارد بین 220 تا 240 سانتیمتر است اما بسته به نیاز شما قابیت استفاده از فریم هایی با ارتفاع کمتر و یا بیشتر (با توجه به حداکثر وزن لنگه) قابل اجرا خواهد بود.

مدل اپراتورحداکثر وزن
A100/A1000 کشویی تک لنگه110 کیلوگرم
A100/A1000 کشویی دو لنگه70 + 70 کیلوگرم
A140/A1400 کشویی تک لنگه200 کیلوگرم
A140/A1400 کشویی دو لنگه120 + 120 کیلوگرم
A140/A1400 تلسکوپی دو لنگه110 + 110 کیلوگرم
A140/A1400 تلسکوپی چهار لنگه70 + 70 + 70 + 70 کیلوگرم

سنسور هوشمند

چشمی رادار اپراتور درب شیشه ای فک قابلیت های هوشمندی دارد و می تواند اجسام متحرک و ثابت را تشخیص دهد و حتی می تواند جهت حرکت اشخاص را تشخیص داده و در صورتی که نیاز به عبور از درب بوده فرمان باز شدن را اجرا کند. همچنین تکنولوژی ذخیره انرژی (Energy Saving) موجود در این رادار با تشخیص عبور کامل افراد بلافاصله فرمان بسته شدن درب را اجرا می کند تا از جابجایی هوای داخل ساختمان و هدر رفتن انرژی و گرمای ساختمان جلوگیری کند، همین امر باعث جلوگیری از ورود گرد و غبار و جانوران موزی به داخل ساختمان نیز می شود.

لوگو EnergySaving

قفل خلاص کن دستی و باطری

اپراتورهای درب اتوماتیک فک برای جلوگیری از قفل شدن درب در هنگام قطع برق قابلیت خلاص کردن درب ها به صورت دستی را دارند، البته روش صحیح تر آن نیز استفاده از باطری بکاپ با قابلیت باز و بسته کردن درب ها تا یک ساعت می باشد که در کنار این اپراتور ها موجود بوده و قابلیت نصب را دارند.

همچنین بخوانید:

جک ایتالیایی کی اتومیشن KEY AUTOMATION

مرکز کنترل پیشرفته اپراتور

دستگاه مرکز کنترل اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای فک قابلیت تنظیمات پیشرفته ای در اختیار شما قرار می دهد و کمک می کند که تجهیزات خود را به صورت دلخواه تنظیم نمایید.

این قابلیت ها شامل مواردی از قبیل:

  • قفل کردن و یا باز کردن دائمی درب
  • امکان ایجاد رمز عبور (Password) روی پنل
  • تظنیم سرعت حرکت لنگه های درب در هنگام باز و بسته شدن
  • تنظیم مدت زمان باز و بسته شدن
  • آمارگیری از تعداد تردد ثبت شده در اپراتور
  • مدیریت و برنامه ریزی انواع حالت های تردد
  • فعال سازی حالت اضطراری
  • تنظیمات انکودر برای جلوگیری از برخورد با اجسام
  • تنظیمات ذخیره انرژی (Energy saving)
  • تنظیمات هشدار های سیستم
  • عیب یابی پیشرفته و خودکار تجهیزات اپراتور

و بسیاری موارد دیگر می باشد که کنترل کامل اپراتور را در دستان شما قرار می دهند.

مرکز کنترل اپراتور شیشه ای
مرکز کنترل اپراتور شیشه ای 1400

قابلیت کنترل دستی

اپراتور های درب اتوماتیک شیشه ای فک قابلیت ارتباط با دکمه درب باز کن دستی (Push button) را دارا هستند، این قابلیت برای مکان هایی که نیاز به امنیت کنترل تردد دارند (مانند: صرافی ها، طلا و جواهر فروشی ها و …) امکان قفل کردن و باز کردن درب را به صورت دستی به کاربران می دهد.

همچنین این قابلیت در اپراتور وجود دارد که علاوه بر دکمه دستی، ریموت کنترل فک را به اپراتور وصل کرده و از راه دور باز و بسته شدن درب را کنترل کرد.

ارتباط با دستگاه های کنترل تردد و سیستم های هوشمند ساختمان

تمامی تجهیزات شرکت فک با قابلیت ارتباط با سیستم های هوشمند ساختمان تولید و عرضه می شوند و قابلیت کنترل از راه دور و برنامه ریزی نرم افزاری را دارند. 

همچنین بخوانید:

سایبان برقی چیست؟ + ویدئو آموزش نصب سایبان برقی

همچنین برای مکان هایی که نیاز به عبور و تردد افراد خاص می باشد می توان از دستگاه کنترل تردد فک نیز بهره برد. این دستگاه قابیت استفاده از رمز عبور برای باز شدن درب و همچنین استفاده از کارت های تردد را فراهم می کند.

کنترل تردد MINITIME SA فک

شرکت فنی و مهندسی اصفهان خورشید نمایندگی رسمی فروش، نصب و خدمات پس ازفروش درب های شیشه ای اتوماتیک ،کرکره های برقی آلومینیوم ،پلی کربنات و رول گیتر در اصفهان می باشد و دارای نمایندگی محصولات فک FAAC و جنیوس ایتالیا می‌باشد. کادر مجرب اصفهان خورشید با پشتوانه 10 سال فعالیت در زمینه مشاوره ،طراحی، تامین، نصب و راه اندازی درب های هوشمند و بکارگیری موثر و بهینه آنها توانسته اعتماد مشتریان را جذب کرده و پروژه های مختلفی در بیمارستان، مراکز جراحی، فروشگاه‌ها و غیره اجرا کرده است.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.