اخبار, تکنولوژی

با انواع درب برقی اتوماتیک از نظر باز و بسته شدن آشنا شوید

امروزه با توجه به تغییر در سبک زندگی جامعه تمایل به استفاده از سیستم‌های خودکار فزونی یافته است. جامعه امروز تمایل دارد که کارهای خود را با کمترین صرف انرژی انجام دهند و به همین دلیل استفاده از سیستم‌های اتوماسیون خانگی و صنعتی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یکی از چیزهایی که انسان‌ها به صورت روزمره با آن سر و کار دارند درب‌های بخش‌های مختلف اعم از درب منازل، فروشگاه‌ها، پارکینگ‌ها و ادارات هستند. امروزه استفاده از درب‌های اتوماتیک در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است. درب برقی اتوماتیک به درب‌هایی گفته می‌شوند که به صورت هوشمند و اتوماتیک باز و بسته شوند. این درب‌ها دارای انواع مختلفی می‌باشند. در ادامه به بررسی انواع درب های اتوماتیک و کرکره برقی خواهیم پرداخت. با ما همراه شوید.

راهبند میله ای FAAC 620 سریعترین راهبند موجود در دنیا

درب برقی اتوماتیک چیست؟


درب اتوماتیک یکی از بهترین اختراعات مدرن می باشند ، همه ما تجربه استفاده از درب‌های اتوماتیک را داریم ، زمانیکه می‌خواهیم از آنها عبور کنیم به طرز شگفت آوری و بدون نیاز به کنترل ما باز و بسته می شود . ساختار درب‌های اتوماتیک به نحوی است که ورود و دسترسی را از طریق فناوری های خودکار ( اتوماتیک ) محدود کنند . درب‌های اتوماتیک انواع مختلفی دارند ، انواع درب های برقی شامل درب‌هایی هستند که بصورت:

چرخشی
لغزشی
حرکتی
بازمی شوند.

مرکز تخصصی تعمیر برد درب برقی فک(FAAC) و جنیوس(Genius) ایتالیا

درب برقی اتوماتیک / هدف استفاده از درب های اتوماتیک چیست؟


هدف اصلی درب برقی اتوماتیک / درب‌های اتوماتیک ساده‌سازی ورود و خروج افراد یا اشیاء است ، اما استفاده از این نوع درب‌ها فواید دیگری نظیر کنترل فضای فیزیکی ، مسدود کردن ورود باد و سرما به ساختمان و یا بعنوان مانعی برای سروصدا دارد ، برخی درب‌های اتوماتیک دارای مکانیزم قفل اتوماتیک هستند که از طریق اسکن کارت شناسایی یا کارت مربوط به ورود و خروج و یا از طریق اثر انگشت درب را با می‌کنند .

چه مواردی در زمان انتخاب درب برقی اتوماتیک اهمیت دارد؟


یکی از موارد مهم در استفاده ازدرب‌ها تعیین میزان امنیت درب‌ها است، چراکه درب به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جهت محافظت از بخش‌های مختلف است. تعیین اینکه کدام درب امن‌ترین است، دشوار است. تولیدکنندگان سخت افزار درب محصولات خود را توسط آزمایشگاه‌های مستقل ارزیابی می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها قبل از ارائه خدمات عمومی به استانداردهای امنیتی رسیده‌اند. آزمایشگاه‌های مستقل این دستگاه‌ها را عموما تا زمانی که عملکرد به طرز معقولی از حداقل استانداردها فراتر رود تأیید نمی‌کنند و یا طراحی را قبول نمی‌کنند.

با توجه به مجموعه خاصی از الزامات، قرار دادن محصول و محل نصب درب اتوماتیک، سیستم درب‌های خاص ممکن است سطح عملکردی بالاتری نسبت به سایرین ارائه دهد. با این حال، به طور کلی، نرم افزاری وجود ندارد که هر دو نوع درب،درب اتوماتیک یا دستی بتوانند مناسب و ایمن باقی بمانند.

درب اتوماتیک پارکینگ لولایی GBAT 300

اگر یک درگاه برای عملکرد مناسب باشد و به استانداردهای صنعتی برای طراحی برسد، هر دو درب دستی و اتوماتیک انتخاب قابل قبول برای استفاده عمومی است. اگر درب‌های دستی یا اتوماتیک به درستی نگهداری نشوند، هر دو این گزینه به طور بالقوه خطرناک می شوند. در مورد باز کردن جایی که اشیاء سنگین به طور مرتب از آن عبور می کنند، مانند یک محفظه بزرگ جعبه فروشگاه، درب های اتوماتیک که به درستی کار می کنند ممکن است انتخاب خوبی باشند.

انواع درب های اتوماتیک از نظرنیروی مورداستفاد در باز و بست


با توجه به اینکه جهت باز و بست درب‌های اتوماتیک نیرولازم است لذا این نیرو باید توسط تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی تولید و در باز و بست درب مورد استفاده قرارگیرد. روش‌های مختلفی جهت انتقال نیرو به درب وجود دارد که نوع اصلی شامل درب‌های هیدرولیکی، درب‌های پنوماتیکی و درب‌های الکترومکانیکی است که در ادامه هر یک توضیح داده شده‌اند.

درب‌های هیدرولیکی :


این نوع درب اتوماتیک جزء نخستین درب‌های اتوماتیک است که دارای جک‌های قوی هیدرولیکی و استهلاک خیلی کم و تردد آن نیز بی نهایت می‌باشد. امنیت درب‌های هیدرولیکی بسیار بالا است و در مقابل فشار مقاوم و همچنین اگر دارای قفل برقی باشند کسانی که ریموت نداشته باشند نمی‌توانند از این نوع درب استفاده نمایند. همچنین دارای معایبی مانند قیمت بالا و در هر فصل برای نگه داری نیاز به خدمات است .

آموزش نصب اپراتور لولایی 400 + فایل pdf

درب اتوماتیک پنوماتیک :


این نوع درب اتوماتیک در ایران بسیار استفاده شد اما رفته رفته کنار رفت. استفادهاز نیروی باد دراین درب‌ها سبب به حرکت در آوردن پیستون‌های جک‌ها می‌شد و عمل باز و بسته شدن انجام می شد. از معایب این نوع درب‌ها سروصدای بالای کمپرسور و نیاز به سرویس ماهانه و نظارت مداوم است. ازنقطه نظر ایمنی این درب‌ها ضعیف می‌باشند به طوریکه که می‌توان از راه فلاشر که در بیرون ساختمان نصب می شود در را باز نمود. با روی کار آمدن درب های الکترومکانیکی که قیمت آنها کمتر از درب های مبتنی بر پنوماتیک بود این دربها رفته رفته از رده خارج شد.

ریموت کنترل درب های اتوماتیک جنیوس (Genius)

درب های الکترومکانیک:


این نوع درب اتوماتیک طوری طراحی شده که نیاز به فشار باد و فشار روغن ندارد. تنها با موتور کوچکی که در درون جک قرار گرفته نیروی خودش را به گیربکس می‌دهد تا با بالا بودن توان و قدرت ماردون جک را به گردش در بیاورد و آخر سر شفت جک به عقب و جلو با سرعت مناسب و استاندارد شده حرکت کند. از مزایای این نوع درب اتوماتیک کوچکی سایز تابلو فرمان و عدم وابستگی بخش مکانیکی و الکترونیکی، و بالابودن ایمنی است. انعطاف پذیری و چک کردن آن در سال 2 بار می‌توان نام برد و معایب آن شامل استهلاک زیاد آن در برابر سیستم‌های هیدرولیکی و از نظر محدود بودن قدرت و اگر فشار زیاد باشد سیستم آسیب می‌بیند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.