اخبار

سایبان ثابت و متحرک / مقایسه سقف متحرک چادری با سقف پارچه ای ثابت

از محدودیت ها و چالش هایی که در سقف متحرک چادری در مقایسه با سقف پارچه ای ثابت وجود دارد می توان موارد زیر را بیان کرد:

فرم های طراحی شده برای سقف های متحرک پارچه ای محدود بوده است چرا که مکانیزم حرکتی این سقف متحرک چادری به صورت فضای هندسی منظم به شکل مربع و مستطیل است و مانند سقف های پارچه ای ثابت از تنوع فرم در طراحی برخوردار نیستند

مقاومت سقف پارچه ای اتوماتیک در برابر طوفان و بادهایی با شدت ۶۰ کیلومتر بر ساعت است. بنا بر این در برابر طوفان و بادهایی که با سرعت های بالاتر از ۶۰ کیلومتر بر ساعت باشند این سایبان پارچه ای آسیب خواهد دید از این رو در مقایسه با سایه بان پارچه ای ثابت، مقاوت خیلی کمتری در برابر وزش باد خواهند داشت.

مقاومت سقف پارچه ای برقی در برابر برف در حدود ۷۰ کیلوگرم بر مترمربع است از این رو این سقف متحرک چادری در مناطقی که بارش برف بالاست مناسب نخواهد بود بنا بر این مقاومت این سازه متحرک در مقایسه با سازه پارچه ای ثابت خیلی پایین است.

اگر چه سقف متحرک چادری را می توان در اقلیم های متفاوت استفاده کرد ولی با توجه به هزینه نسبتا بالا در مقایسه با سقف پارچه ای ثابت استفاده از این سقف در مناطقی که شدت بالای نور خورشید، بارش بالای برف و شدت باد بالا است مقرون به صرفه نخواهد بود. زیرا نسبت به هزینه ای که برای نصب این سازه کششی متحرک می شود نمی توان به خوبی از آن استفاده کرده و امکان آسیب دیدگی این سازه در این نوع مناطق آب و هوایی بسیار بالا خواهد بود.

یکی از متریال های بسیار زیبا که می تواند به عنوان المان دکوراتیو استفاده کرد سازه پارچه ای است که علاوه بر زیبایی می توان فضای باز را از گزند باد و باران محافظت کند، از طرفی سقف پارچه ای متحرک به علت اینکه یکی از متریال های ساختمانی سبک است می تواند عوارض احتمالی در هنگام وقوع زمین لرزه را تا حدود زیادی از بین ببرد.

از طرفی افرادی که در زیر سقف متحرک چادری قرار می گیرند می توانند به راحتی ارتباط نزدیکی با فضای خارج داشته باشند چرا که این سقف متحرک دارای یک سقف نازک است از این رو افرادی که در زیر این سایبان متحرک در زمان های بارش باران هستند می توانند از صدای برخورد باران با این سقف و بارش باران لذت ببرند.

یکی دیگر از ویژگی های مهم این سایه بان پارچه ای متحرک هرچه زیبا کردن فضای خارجی با استفاده از پارچه هایی به جنس PVC و پلی کربنات و سازه های آلومنیومی است که در کنار این متریال ها می توان از نورپردازی با لامپ های LED استفاده کرد که فضای داخلی این سازه متحرک را می تواندهرچه زیبا تر کند.

نکته پایانی درباره این سازه کششی بسیار زیبا این است که در هنگام نصب سقف پارچه ای متحرک نیازی نیست که حق قانونی را به شهرداری و مراجع دولتی پرداخت کرد.

مزایا سازه پیش ساخته برای سقف متحرک

سقف پی وی سی متحرک دارای استاندارد های ضد حریق می باشد اما به این معنی نیست که اصلا آتش نمی گیرد یا پارچه ی آن نسوز است بلکه دارای استاندارد های تایید شده از اُروپا و استاندارد های بین المللی حریق کالیفرنیا است.

این سقف های متحرک دارای پارچه مجهز به مواد آتش خاموش کن بوده و در صورت بروز حریق از پوسته مواد خفه کننده منتشر نمی شود. از پارچه مواد مذاب و شعله ور شده فرو نمی ریزد و پوسته آتش را گسترش نمی دهند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.