اخبار

درب اتوماتیک شیشه ای فکFAAC

درب شیشه ای

در سال های گذشته استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای در ورودی ساختمان ها چندان رایج نبوده و یک موضوع تجملاتی و غیر ضروری به شمار می رفت اما امروزه درب های اتوماتیک شیشه ای در ورودی بسیاری از ساختمان های پرتردد نظیر فروشگاهها، بانک ها و مراکز دولتی و خصوصی مورد استفاده قرار میگیرد.

اگرچه استفاده از درب شیشه ای در زیبایی نمای داخلی و بیرونی ساختمان موثر می باشد اما عواملی دیگری در استقبال افراد از نصب درب شیشه ای اتوماتیک نقش دارد. از جمله این موارد می توان به نقش موثر در اتوماتیک شیشه ای به کاهش تبادل حرارتی داخل ساختمان با فضای بیرون و در نتیجه کاهش هزینه های تهویه مطبوع ساختمان اشاره کرد.

Energy Saving دربهای شیشه ای اتوماتیک فک با به خدمت گرفتن تکنولوژی روز دنیا و همکاری دانشگاهی در دانمارک موفق به طراحی راداری با کاربری دوگانه برای دربهای اتوماتیک شیشه ای گردیده است .

همچنین استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای امنیت ساختمان را افزایش داده و میتوان با اتصال آن به انواع تجهیزات کنترل تردد، از عبور و مرور افراد غیرمجاز جلوگیری نمود.

درب های اتوماتیک شیشه ای را می توان براساس ظاهر به چهار گروه تقسیم نمود که عبارتند از اسلایدینگ (مسطح)، اسلایدینگ (مسطح) تلسکوپی، منحنی و دوار.

درب اتوماتیک شیشه ای مسطح (تخت)‌ ساده

اسلایدینگ (مسطح)

درب اتوماتیک شیشه ای منحنی

منحنی

درب اتوماتیک شیشه ای دوار

دوار

درب اتوماتیک شیشه ای لولایی

درب اتوماتیک شیشه ای نفررو

درب اتوماتیک شیشه ای مسطح (تخت)‌ تلسکوپی

اسلایدینگ (مسطح) تلسکوپی

درب های اتوماتیک شیشه ای دوار کمترین میزان تلفات حرارتی ساختمان را در میان انواع درب اتوماتیک دارند در حالی که گران تر بوده و نصب دشوارتری دارند. ضمن آنکه فضای بیشتری اشغال می کنند. سایر انواع درب اتوماتیک شیشه ای ساختار تقریبا مشابهی دارند.

در مدل منحنی با هدف افزایش همخوانی درب اتوماتیک شیشه ای با نمای ساختمان،‌ شیشه ها انحنا دار ساخته می شوند و لت های متحرک بر روی یک مسیر منحنی باز و بسته می شوند.

در مدل اسلایدینگ ساده به صورت استاندارد دو لت مسطح متحرک و دو لت ثابت وجود دارد و لت های متحرک در یک مسیر خطی به صورت کشوی باز و بسته می شوند.

در مدل اسلایدینگ تلسکوپی چهار لت متحرک و دو لت ثابت وجود دارد. طریقه عملکرد آن بدین صورت است که در هر سمت دو لت متحرک وجود داشته که به صورت کشویی حرکت کرده و بر روی لت ثابت قرار می گیرند. به همین علت درب اتوماتیک شیشه ای مدل مسطح تلسکوپی، نزدیک به ۲۰ درصد عرض بازشو بیشتری نسبت به مدل ساده دارد.

بخش های اصلی تشکیل دهنده اپراتور درب های اتوماتیک شیشه ای عبارتند از: موتور الکتریکی،‌مدار فرمان و استابلایزر ، شاسی و کاور، سنسور تشخیص حرکت (راداربا قابلیت Saving Energy)، قفل الکتریکی ، منبع تغذیه ، باتری پشتیبان ، قلاب چرخدار(هنگر) و تسمه انتقال نیرو، کی پد دیجیتال به همراه نمایشگرو عیب یاب خودکار  .

نحوه عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای بدین صورت است که ابتدا برق ۲۲۰ ولت وارد منبع تغذیه شده و به برق ۲۴ ولت برای تغذیه موتور و مرکز کنترل تبدیل می شود. مدار فرمان، عملکرد موتور و قفل برقی را براساس اطلاعات دریافتی از رادارها و سایر سنسورهای امنیتی کنترل می کند. در صورتی که رادار حضور فرد را تشخیص دهد، مدار فرمان به موتور فرمان حرکت داده و نیروی حاصل از موتور به کمک تسمه انتقال قدرت به هنگر ها منتقل می شود. هنگرها نیز که لت های متحرک را به صورت معلق نگهداشته اند بر روی ریل تعبیه شده در شاسی به صورت کشویی حرکت کرده و در نتیجه مسیر عبور باز می شود. تمامی تجهیزات فوق الذکر درون شاسی درب اتوماتیک قرار گرفته و یک پوشش آلومینیومی با عنوان کاور بر روی آن قرار می گیرد.

از جمله مهمترین عوامل اثرگذار بر طول عمر اپراتورهای درب شیشه ای عبارتند از: نوع موتور الکتریکی ، کیفیت ساخت چرخ هنگرها ، جنس تسمه انتقال قدرت و مقاومت مدار فرمان در برابر نوسانات الکتریکی.

کمپانی FAAC ایتالیا تولید کننده اپراتور درب اتوماتیک شیشه در مدل های تخت ساده و تلسکوپی می باشد. محصولات این شرکت  با رعایت بالاترین استاندارها و با بهترین کیفیت طراحی و تولید شده و در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه انواع درب های اتوماتیک شیشه FAAC معرفی شده است.

PlayMuteLoaded: 0%Progress: 0%Remaining Time-1:06Fullscreen

مشخصات کلی درب اتوماتیک شیشه ایی در یک نگاه

نام اپراتوربرندعرض بازشو دربحداکثر وزن هر لتگارانتی
BM950 FAACفک ایتالیا140 سانتی متر92 کیلوگرم7 سال (تهران)
4 سال (شهرستان)
A100 FAACفک ایتالیاتک لت 700 الی 3000 میلی متر
دو لت 800 الی 3000 میلی متر
تک لت 110کیلوگرم
دو لت 70 کیلوگرم+ 70کیلوگرم
7 سال (تهران)
4 سال (شهرستان)
A1000 FAAC جدیدفک ایتالیاتک لت 700 الی 3000 میلی متر
دو لت 800 الی 3000 میلی متر
تک لت 110 کیلوگرم
دو لت 70 کیلو گرم+70 کیلوگرم
7 سال (تهران)
4 سال (شهرستان)
A140 FAACفک ایتالیاتک لت 700 الی 3000 میلی متر
دو لت 800 الی 3000 میلی متر
تک لت 200 کیلوگرم
دو لت 120 کیلو گرم+120 کیلوگرم
7 سال (تهران)
4 سال (شهرستان)
A1400 FAAC جدیدفک ایتالیاتک لت 700 الی 3000 میلی متر
دو لت 800 الی 3000 میلی متر
تک لت 200 کیلوگرم
دو لت 120 کیلو گرم+120 کیلوگرم
7 سال (تهران)
4 سال (شهرستان)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.